Tradició design technológia modellek kapcsolat használtautó
alfa romeo pécs Giulietta alfa romeo pécs Mito alfa romeo pécs Giulia

alfa romeo mito

Az Alfa 8C szolgál műszaki és formai sablonként az összes jövőbeni modellhez. Megvan benne a márka szellemének minden jó tulajdonsága, így az új modellhez is ez adta az ihletet.
A MiTo az Alfa Romeo értékeinek tiszta párlata. Megalkotását az a szándék vezérelte, hogy minden modellnek ? legyen az bármilyen kompakt ? saját egyénisége legyen, amelyet érzéki stílus, élénkség és technikai fejlettség jellemez. A végcél pedig, a maximális vezetési élmény! Az új modell mindezeket négy méterbe sűríti bele.
A fiataloknak lehetőséget teremt, hogy megszerezzék életük első sportautóját, amely biztonságot nyújt, egyedi stílusú, és kiemelkedő műszaki tartalmú. Ugyanakkor dinamikus tulajdonságai, gazdaságossága és kis méretei az idősebb vásárlók érdeklődését is felkelthetik, hiszen ma a méretcsökkentés az egyik legfontosabb irányzat az autóiparban.
Kiemelkedő súly-teljesítmény arányt, csúcstechnikájú felfüggesztésnek köszönhető tökéletes kezelhetőséget és direkt kormányzást kínál. Mindezen tulajdonságok először mutatkoznak be ebben a kategóriában.

Az Alfa 8C szolgál műszaki és formai sablonként az összes jövőbeni modellhez. Megvan benne a márka szellemének minden jó tulajdonsága, így az új modellhez is ez adta az ihletet.
A MiTo az Alfa Romeo értékeinek tiszta párlata. Megalkotását az a szándék vezérelte, hogy minden modellnek ? legyen az bármilyen kompakt ? saját egyénisége legyen, amelyet érzéki stílus, élénkség és technikai fejlettség jellemez. A végcél pedig, a maximális vezetési élmény! Az új modell mindezeket négy méterbe sűríti bele.
A fiataloknak lehetőséget teremt, hogy megszerezzék életük első sportautóját, amely biztonságot nyújt, egyedi stílusú, és kiemelkedő műszaki tartalmú. Ugyanakkor dinamikus tulajdonságai, gazdaságossága és kis méretei az idősebb vásárlók érdeklődését is felkelthetik, hiszen ma a méretcsökkentés az egyik legfontosabb irányzat az autóiparban.
Kiemelkedő súly-teljesítmény arányt, csúcstechnikájú felfüggesztésnek köszönhető tökéletes kezelhetőséget és direkt kormányzást kínál. Mindezen tulajdonságok először mutatkoznak be ebben a kategóriában.
Végül a MiTo, mint minden Alfa Romeo, a csúcstechnika esszenciája! Olyan különlegességeket vonultat fel az alapfelszereltség részeként, mint az Alfa D.N.A. felfüggesztés, az elektronikus Q2 és a DST ? mindezekhez kicsi, de erős turbómotorok társulnak.

A MiTo a 8C Competizione ? amely az Alfa Romeo stílusának és technikájának jelképe ? számos ismertetőjegyét viseli. Az oldalablakok formája, a három részre osztott első lökhárító, az első lámpák és a fénydiódás hátsólámpák is a híres típusból merítenek. A lámpakeretek anyagmegmunkálása és színe ultra divatos, egyedi megjelenésével kiemeli az autó stílusát és agresszivitását. Emellett a kiváló anyagminőségű, részletes kidolgozású utastér is az olasz design legtökéletesebb kifejezése: sportos és hívogató.

Különös gondossággal határozták meg az autó méreteit, amely így remekül megfelel a mai kor méretcsökkentési divatjának. Ez a jelenség természetesen nem csak a motorokra terjed ki, hanem a járművek súlyára és méretére is. Lényege az energiahatékonyság növelése, a széndioxid-kibocsátás csökkentése és persze a városi vezetés és a parkolás leegyszerűsítése. Ez a megközelítés ugyanakkor nem jelenti a sportosság háttérbeszorítását, épp ellenkezőleg a két tényező remekül megfér egymás mellett.

Először is a MiTo kompakt mérete, és a felhasznált különleges acélok, kiváló csavarodási szilárdságot biztosítanak az autónak (101.200 daNm/rad), ami elengedhetetlen előfeltétele a gyors és pontos reakcióknak. Az arányok is egyértelműen jelzik, hogy valódi sportkocsiról van szó ? 4.06 méter hosszú, 1.44 méter magas és 1,72 méter széles ? anélkül, hogy ez a vezetési kényelem rovására menne. A remek térkihasználás bőséges helyet biztosít sofőrnek és utasnak egyaránt.
Az Alfa Romeo MiTo úgy épült, hogy a legjobb Euro NCAP besorolást érje el. Ezért a legkifinomultabb elektronikus berendezéseket veti be a dinamikus biztonság elérésére. A járműdinamikai szabályzórendszer (nem kikapcsolható) olyan fontos funkciókat szabályoz, mint a dombsegéd, a kipörgésgátló, a vészfék-asszisztens, az MSR (motorfék-nyomaték szabályzás, ami csúszós úton megakadályozza a kerekek blokkolását hirtelen gázelvételkor), a DST (dinamikus kormánynyomaték szabályzás) és az önzáró differenciálmű szerepét betöltő Q2 elektronika. Ezek a rendszerek garantálják az autó útfogását.

Az új modell sofőrjének és utasainak is tökéletes biztonságot nyújt. Az alapfelszereltség részét képzi a hét légzsák (kettő közülük többfokozatú), valamint a hárompontos, előfeszítővel és överő-határolóval is felszerelt biztonsági öv és az ostorcsapás-effektus ellen védő, önbeálló S.A.H.R. fejtámla is. Emellett a karosszéria is fontos szerepet játszik a bent ülők védelmében: a motorháztető, az ajtók, a műszerfal-merevítő, az ülések és a kormányoszlop tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek ezen elemek viselkedésére egy baleset során.

Az aktív biztonság terén a MiTo állandó menetfényt kínál, amely megfelel a 2012-ben életbelépő szabályozásnak. A LED-es hátsólámpák a hagyományos izzóknál nagyobb fényerőt és biztonságot nyújtanak.

Az Alfa Romeo MiTo a fedélzeti kényelem terén is a műszaki fejlesztések tárháza. A területükön legjobbnak számító beszállítók termékeit felhasználva a legfejlettebb szórakoztató berendezéseket és rendszereket kínálja.
Ilyen az MP3 lejátszós CD rádió, vagy az opcionális Bose hifi, kormányvezérléssel. És a Blue&Me? eszköz, amely Microsoft együttműködésből született, és többek között Bluetooth? kihangosítót, hangfelismerő funkciót, USB csatlakozót, MP3 lejátszót SMS olvasót tartalmaz. Mindezek mellett kétféle navigációs rendszer is található az extralistán: a ?NAV? piktogramokkal mutatja az útirányt, míg a ?MAP? műszerfalhoz csatlakoztatható képernyőn jeleníti meg az instrukciókat.
Végül a kétzónás automatikus légkondicionáló, és a közeljövőben listára kerülő nagyméretű napfénytető is említésre méltó tagja a kényelmi berendezések népes táborának, amelyek még kellemesebbé teszik az utazást.

A külsőhöz hasonlóan a MiTo utastere is olyan sportos és stílusos, amilyen csak egy Alfa Romeo lehet.
A márka formatervezési központja által megálmodott belső tér kiindulópontja a vezető helye. És mivel a sofőr van a középpontban, a pedál, az ülés, a kormány és a váltókar távolságának aránya tökéletes vezethetőséget eredményezve adja meg az igazi Alfás élményt. A középkonzolban kaptak helyet a légkondicionáló, a rádió, a műholdas navigáció, és az Alfa D.N.A. rendszer kezelőszervei. A sebesség- és a fordulatszámmérő egyaránt kerek analóg műszerek, amelyeket nagyfelbontású, többféle beállítást kínáló digitális kijelző köt össze. A műszeregység megvilágítása modellváltozattól függően vörös, vagy fehér, és mindkettő kiválóan látja el feladatát. A jó elhelyezkedésű háromküllős kormány még nehéz manőverek végrehajtása közben is kiváló fogást biztosít.

Az új modell utastere tökéletes egyensúlyt teremt a stílus és a sportosság között; amit a színkombinációk, a jó minőségű szövetek és a legjobb anyagok kifinomult egyensúlyával hoz létre. Egyes részletek titán-króm fényezése például nagyobb mélységet és fényességet ad. Kívánságra a kárpitozás csúcsminőségű, exkluzív Poltrona Frau? anyagokból is készülhet, fekete, vörös, vagy akár natúr színben. A világhírű olasz tervező keze nyomán a MiTo belseje kifinomult, kézimunkával készített utastér benyomását kelti.

A katalógusokban két felszereltségi szint szerepel: Progression és Distinctive (Sport és Komfort csomagok is rendelhetők), amelyek különleges természetes hatású utasteret takarnak. A műszerfal két részre oszlik: a merev burkolat és a különösen puha tapintású borítás, ami többféle kárpitozással személyre szabható.

A Progression utastér a Sprint műszerfallal, kétféle változatban készül: klasszikus fekete és tüzes vörös színben. A burkolat mindkét esetben nagyon különleges és természetes hatású dombornyomással készül. Az ülések anyagát fényes gumírozott szál beleszövésével teszik fényesebbé és még különlegesebbé.

A Distinctive belsőhöz Competizione műszerfal társul, amely szénszálhatású dombornyomással készül (a különleges gyártási eljárást az Alfa Romeo fejlesztette ki). Három változatban gyártják: a fekete szerény és sportos, de világos csillogása elegánssá teszi; a vörös színárnyalat sportosságát elegáns fekete betétek egészítik ki; míg a kék összeállítást a különleges szövésű kárpitok dobják föl, így az összhatás az Alfától elvárt sportos és elegáns megjelenés.

Az ülésekhez felhasznált sokféle anyag mind kellemes tapintású és gyönyörű. Az ülések külső része általában sima, selymes tapintású, míg a belső felületek kárpitozásához olyan pazar anyagokat választottak, mint a szénszálmintázatú szövet, amely remek kontrasztot alkot a selyemfényű szegéllyel.
Tovább haladva az utastér változatok között feltétlenül érdemes megemlíteni az exkluzív Sport csomagot. A legszembetűnőbbek a 8C Competizione világát idéző ülések: a fényes és matt, fekete és bordó kontrasztján alapuló bőr-szövet kombináció fiatalossá és dinamikussá teszi a belteret. Az ülés közepét gondosan elhelyezett Alfa Romeo hímzés díszíti, csakúgy, mint a 8C Competizione üléseit.

Minden Alfa Romeo szíve és igazi erőssége a motor, és ez alól a MiTo sem kivétel! Csábító, egyedi külseje csúcstechnikájú és csúcsteljesítményű, környezetbarát motorok széles választékát rejti. Hangja pedig semmivel össze nem téveszthető módon hangsúlyozza az autó egyéniségét.
Kezdetben kétféle benzinmotorral (78 LE 1.4 és 155 LE 1.4 Turbopetrol) és egy dízellel (120 LE 1.6 JTDM) lesz rendelhető az új modell. Mindegyik motor eltérő karakterisztikájú, de abban megegyeznek, hogy a hozzájuk kapcsolódó kifinomult és temperamentumos hatsebességes váltók a legtöbbet hozzák ki belőlük.

1.4 Turbo 155 LE

Az Alfa Romeo MiTo új 1.4 literes, turbófeltöltésű Turbopetrol erőforrását teljesítménye, gyors reakciója, alacsony fogyasztása, egyszerű konstrukciója, strapabírása és megbízhatósága teszi különlegessé.
A 16 szelepes motor csúcsteljesítménye 155 lóerő (114 kW) 5500-as percenkénti fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka 206 newtonméter, de az Alfa D.N.A kapcsolót Dynamic állásba kapcsolva ez az érték 3000-es fordulatszámon 230 newtonméterre nő. Így kevesebb váltással is hihetetlenül élvezetes és dinamikus a vezetés. Mindössze a gázpedált kell padlóig nyomni, és máris ugrik az autó. A kis tehetetlenségű turbófeltöltő is ezért fontos, hiszen kiküszöböli a megszokott késlekedését.
Szerencsére mindez a sportosság csekély fogyasztással és megbízhatósággal társul, ami prototípusokkal megtett több százezer kilométernyi tesztút és a több ezer órányi próbapados vizsgálat eredménye is. A korábbi modell generációhoz képest 30 százalékkal kisebb fogyasztás, illetve széndioxid-kibocsátás párosul. Az összetéveszthetetlen motorhang remekül illeszkedik az autó személyiségéhez, ráadásul megfelel a hatósági előírásoknak is.Az olajcsere periódus 30 000 kilométer, és közben semmilyen karbantartásra nincs szükség.

Az elektronikus motorvezérlő rendszer minden feladatát kifinomult matematikai algoritmusok segítségével látja el. Az elektronikus gázpedál és a motor között nincs mechanikus összeköttetés, így csökken a reakcióidő, és a motor jobban igazodhat a körülményekhez. Ráadásul a sportos vezetés is a lehető legjobb üzemanyag-hatékonysággal érhető el. Mindez a gondos tervezés és fejlesztés mellett a feladatra fordított 120 000 munkaórának köszönhető. A legfejlettebb számítógépes modellezéssel a maximális terheléseket is szimulálni tudták, így a mérnökök az egyes alkatrészeket ennek megfelelően méretezték és alakították ki. Ennek eredménye a kiváló teljesítmény és a teherbírás, ettől olyan élvezetes és biztonságos a vezetés. A tervezők különös figyelmet fordítottak az áramlás dinamikájára és az égésre, hogy minimalizálják az energiaveszteséget és minél nagyobb teljesítményt érjenek el a fogyasztás növekedése nélkül.

1.6 JTDM 120 LE

A MiTo 1.6 JTDM 16 szelepes erőforrása a turbódízel erőforrások legújabb generációjába tartozik. Az első közös nyomócsöves dízel Alfa a 156-os volt, 1997-ben.
Ez az 1.6 literes 120 lóerős dízel kiválóan egyesíti a turbófeltöltésű közös nyomócsöves rendszer díjnyertes tulajdonságait, és a kis méret adózási és gazdaságossági szempontból nyújtott előnyeit. Jó megoldás tehát mindazoknak, akik környezettudatos, hatékony életstílusuk mellett hamisítatlan vezetési élményre vágynak.
A Multijet motor egy lépéssel előrébb jár teljesítmény, kényelem, károsanyag-kibocsátás ? Euro 5 szerint ? és fenntarthatóság terén is. Nyomatéka 25 százalékkal nőtt (320 Nm 1,750/percnél), üzemanyag fogyasztása nyolc százalékkal csökkent (az új európai menetciklus szerint). Ugyanakkor az alacsony fordulaton rendelkezésre álló nagy nyomatéknak köszönhetően, még jobb vezetési élményt nyújt. Mindez elsősorban az optimalizált égési folyamat eredménye, amely a lehető legjobban kihasználja az új befecskendező rendszer előnyeit.

A motor nyomatéka abszolút értelemben véve is kiemelkedő! Fajlagos nyomaték tekintetében (nyomaték/lökettérfogat) a 320 newtonméteres érték a 200 lóerő alatti kategória legjobbjává teszi, ennél csak szupersport motorok produkálnak többet. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy mindez a nyomaték már 1750-es fordulatszámon rendelkezésre áll (280 Nm már 1500-nál elérhető), egyértelművé válik, hogy milyen különleges erőforrással van dolgunk. Az 1.6 Multijet forradalmasítja a dízeleket, mert aligha akad még egy motor, amely ilyen nagy nyomatékot adna le, ilyen alacsony fordulatszámnál. Mindent összevetve az új erőforrás nyújtotta vezetési élményt nehéz utolérni: a MiTo 9.9 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, csúcssebessége pedig 198 kilométer/óra.
Az új befecskendező rendszer és a változó geometriájú turbófeltöltős motor kombinációja abszolút kiemelkedő műszaki egységgé áll össze.
Csakúgy, mint a kipufogógáz-kezelő rendszer, amely zárthurkú részecskeszűrőből és kipufogógáz-visszaforgatóból áll. A hőmérséklet és az áramlás szabályozásával egyszerre csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást. Így a motor már most, jóval a bevezetés előtt megfelel az Euro 5 szabványoknak, ami jól szemlélteti a Fiat csoport elkötelezettségét a környezettudatos autózás iránt.

A hatsebességes manuális váltóművek három okból is remek párost alkotnak a motorokkal: csökkentik a fogyasztást, a zajszintet és a fordulatszámot ? főként autópályán és országúton.

78 LE 1.4 atmoszférikus motor

Az Alfa Romeo elsősorban a fiatalokra gondolva fejlesztette ki ezt a motort. Kisebb teljesítménye ellenére az Alfáktól várt vezetési élményt és kezelhetőséget nyújtja. Az 1.4 literes atmoszférikus erőforrás csúcsteljesítménye 78 lóerő (58 kW) 6000/perc fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka 125 newtonméter 4250/percnél. A MiTo ezzel a motorral megfelel az új olaszországi törvénynek, amely a friss jogosítvánnyal rendelkezőkre vonatkozik.